Často kladené otázky

Články /

Často kladené otázky

Prečo ste zaviedli spoplatnenie?

V záujme zkvalitnenia služieb, rozšírenia dostupných údajov o vozidlách a častejšej aktualizácie údajov sme museli zohladniť zvyšujúce sa náklady na prevádzku systému zavedením mikroplatieb. Vzhľadom na to, že prevádzkovateľom systému je súkromná spoločnosť a nie sme financovaný zo štatneho rozpočtu ani Európskych fondov, budú mikroplatby zákazníkov dôležitým zdroj financií pre ďaľší rozvoj projektu a vývoj nových služieb pre motoristov.

Aké údaje o vozidle sú k dispozícii?

V databáze uchovávame údaje o všetkých vozidlách evidovaných v SR k dátumu aktualizácie. Súbor dostupných údajov o konkrétnom vozidle sa môže líšiť, napríklad ak vozidlo neabsolvovalo STK , KO, alebo nemá uvedené údaje o emisiách a podobne. Dostupné údaje o vozidle sú znázornené zámkom.


Zoznam dostupných údajov o vozidle:

  • Evidenčné číslo
  • VIN
  • Druh vozidla
  • Kategória
  • Výrobca vozidla
  • Model
  • Dátum prvej evidencie
  • Dátum prvej evidencie v SR
  • Dátum vykonania emisnej kontroly (ak vozidlo absolvovalo EK)
  • Termín platnosti emisnej kontroly (ak vozidlo absolvovalo EK)
  • Druh emisnej kontroly
  • Dátum vykonania technickej kontroly (ak vozidlo absolvovalo TK)
  • Termín platnosti technickej kontroly (ak vozidlo absolvovalo TK)
  • Maximálna rýchlosť
  • Objem motora
  • Výkon
  • Otáčky
  • Druh paliva
  • Prevodovka
  • Počet stupňov prevodov
  • Druh karosérie
  • Farba karosérie
  • Počet miest na sedenie
  • Prevádzková hmotnosť
  • Najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy
  • Spotreba paliva
  • Emisie ES/EHK
  • Dymivosť ES/EHK
  • Emisie - CO
  • Emisie - CO2
  • Emisie - HC
  • Emisie - NOx
  • Emisie - HC+NOx
  • Emisie - Častice
  • Kor. súčiniteľ absorpcie
  • Druh kolies
  • Rozmer a druh pneumatík na náprave 1
  • Rozmer a druh pneumatík na náprave 2
  • Rozmer a druh pneumatík na náprave 3
  • Rozmer a druh pneumatík na náprave 4
  • Emisie zvuku ES/EHK
  • Hladina vonkajšieho zvuku stojaceho vozidla
  • Hladina vonkajšieho zvuku vozidla za jazdy
  • Ďaľšie úradné záznamy


Ako často sa aktualizujú údaje?

Údaje o vozidlách aktualizujeme raz mesačne zvyčajne k prvému pracovnému dňu v mesiaci.

Ako dlho platí SMS kód?

Aktivačný kód môžete použiť pre jedno vozidlo a platí neobmedzene dlhú dobu. K dispozícii teda máte aj nasledovné aktualizácie údajov. Dôkladne si preto kód uschovajte.

Ako funguje SMS platba?

Zašlite SMS správu s textom STK na číslo 8866. Obratom dostanete spätnú SMS s aktivačným kódom. Vyhľadajte si vozidlo, buď podľa evidenčné čisla alebo VIN kódu. Kliknutím na zámok sa zobrazí formulár na vlozenie aktivačného kódu. Po zadaní kódu sa zobrazia všetky dostupné údaje o vozidle k danému dňu aktualizácie.

Kde nájdem daňový doklad o SMS platbe?

Daňový doklad je možné stiahnuť na stránke www.platbamobilom.sk. V sekcii “Pre zákazníkov” zašlite sms s textom KOD na číslo 8866. V spätnej SMS dostanete kód, ktorým sa prihlásite do zákazníckej zóne, kde nájdete informácie o vašich platbách pre dané telefónne číslo. 


Prečo je na faktúre od operátora suma platieb uvedená bez DPH?


Suma platieb, ktoré ste uhradili, sa tým nemení. Ide len o jej interpretáciu – operátor z danej sumy neodvádza DPH. Daň odvádza obchodník. Preto je na faktúre od operátora (nie je daňovým dokladom) suma bez DPH a na faktúre od obchodníka (je daňovým dokladom) rovnaká suma vrátane DPH aj s uvedenou sumou dane.

Spätná SMS mi neprišla, čo sa stalo?

S najväčšou pravdepodobnosťou máte službu prémiové sms zakázané priamo u vášho operátora (týka sa to hlavne služobných telefónov). Dôvodom môže byť aj nedostatočný kredit.



Nedarí sa mi zaplatiť mobilom. Čo mám robiť?

  • Prekročili ste mesačný limit SMS platieb alebo nemáte dostatočný kredit. Skontrolujte si stav platieb v zákazníckom účte, resp. stav vášho kreditu. Do mesačného limitu sa zarátavajú aj platby mimo systému PlatbaMobilom.sk, napr. platby za parkovanie, či poistenie.
  • ojedinele môže nastaviť technická chyba na strane operátora. V tomto prípade platbu skúste zopakovať neskôr
  • nie je možné použiť, tzv. bonusový kredit, len reálne zaplatený kredit
  • ak ste dostali SMS „služba nie je prístupná“ - nemáte zaplatenú faktúru
    




Dobil som si kredit, ale napriek tomu mi pri platbe príde SMS, že nemám dostatok zaplateného kreditu/službu mám nedostupnú.

Pre SMS platby je možné využiť len reálny (zakúpený), nie bonusový kredit. Ak máte dostatok zakúpeného kreditu a platby vám napriek tomu nejdú, kontaktujte prosím svojho mobilného operátora.

Zaplatil som, platba skončila chybou, strhlo mi kredit a službu som nedostal/a.

Platba pravdepodobne zlyhala z dôvodu nedostatočnej výšky nominálneho (reálne zaplateného) kreditu. Bonusový kredit nie je možné použiť na platby. Dostupný kredit bol pri platbe zablokovaný, ale pri jej zlyhaní by mal byť obratom vrátený. Ak sa tak nestalo, kontaktuje vášho operátora.

Prišla mi správa, že som poslal/a nesprávny kód. Čo mám robiť?

SMS v tomto prípade nebola spoplatnená, platbu môžete zopakovať. Skontrolujte, či kód opisujete správe a či ste ho poslali v časovom limite (v prípade platby cez online platobnú bránu).

Poskytujete automatizovaný prístup k údajom o vozidlách?

Pre zákazníkov, ktorí využívajú údaje pravidelne, poskytujeme prístup cez api. Viac informácií najdete na “prístup cez api”.


2.1.2019 / stkonline.sk